Jerry: Tiiättekö, just äsken oli jänskää! Mä aloin tuos aamupäivästä mankumaan ulos, ku sisällä oli niin tylsää olla ku niin mahtava ilma ulkona.. Ja sit toi emäntä vei mut kylille! Ekaks se kanto mua vähän matkaa, luuli vissiin etten mä uskalla itte kävellä siellä. No okei, piti sit ihan tuossa keskustassa vähän kantaa, ku siel oli paljon autoja ja paha-äänisiä moottoripyöriä.. Me käytiin paikallisen Mustin&Mirrin Kissapäivillä, ja mä varastin koko shown siellä ihan taysin! No onko tuo nyt kummakaan ku oon niin komee kolli, niin ne kaikki siel sano. Mä sit tutkin vähän joka nurkan siel, ja koiranruokasäkkien päältä oli hyvät näkymät. Sit siel oli muitaki kissoja, mut ne oli häkeissä. Mulla ois hirveesti kiinnostanu niitä vähän moikkailla, mut se yks julmetun iso ragdoll vaan sähisi ja vonku mulle. Kummaa hommaa, oisin vaan halunnu tehä tuttavuutta!

Sit siel oli Pohjoisen Rotukissayhdistyksen ihmisiä, ja ne sano et mä voisin pärjätä kotikissanäyttelyssä. Senhän mä nyt oon ite aina tienny, ja nyt toi emäntäki sai kipinän et jos ens vuonna käytäs näyttelyssä ku vähän kasvan. Siellä näkis sit muitaki kissoja!

Mulle sit emäntä osti märkäruokaa sieltä, sitä mistä mä tykkään. Se puhu niille muille ihmisille et mä oon alkanu nirsoilemaan.. Mut kuka sitä ny pahaa ruokaa syö! sit me lähettiinki takasin kotiin päin sieltä, mentiin vähän eri kautta ku mennessä, ja mulla riitti taas tutkittavaa! Ja kaikki vastaantulijat ihasteli mua, ku oon niin reipas. No tietenki! Mitä sitä nyt turhaan nyhjäämään...

Nii ja eilen söin ampparin. Emännällä meinas tulla hermoromahdus ku se huomas et parvekkeella sitä mutustin, luuli vissiin et se psitäsis mua. No, ei se pistäny, mut mä pistelin sen poskeen ennenku emäntä ehti kissaa sanoa! :D Mut nyt alkaa olla päiväunien aika, ja otti tuo kyläreissuki sen verran voimille et taijan siirtyä ottaan nokoset tuohon tietokonepöydälle...