Nonnii, nyt me ollaan tääl mummolassa. Junalla tultiin, ja hyvin se meni, vaikka emäntä kerkes taas harmaannuttaa puolet hiuksistaan ku mietti että ollaanko me kiltisti samassa boksissa vai tuleeko järjetön tappelu. No,tietty me oltiin kiltisti, tai no kyllä mä vähän ärisin tuolle Tuhkalle ku ärsytti nii joutua sen kans samaan boksiin. Mut sit mä hoksasinki et se oli ihan kivaa, ku oli joku siel samassa jamassa.

Junassa kyllä vähän hermostutti, ku siellä oli kauhiasti muitaki eläimiä. Koiria oli vaikka kui monta, ja kissojaki aika paljon! Ensinnäkää, me ei kunnolla mahuttu ees koko vaunuun, ku siel oli kaikkia paikkaliputtomia matkustajia ja koko juna muuten täynnä. Ja oikeesti meijän paikka ois ollu berninpaimenkoiran vieressä, mut emäntä päätti et ehkä parempi olla menemättä sinne...Sit me oltiin puoliksi käytävällä ku tuo iso boksi ei mahtunu penkkien väliin. No mut, ei se ny suuremmin haitannu, vähän piti mun maukua ja yrittää kaivaa itteeni vapaaksi sieltä boksista, mut normaalia vähemmin kuitenki.

 Mut mä en tajuu, ku tuo Tuhka oli ihan hipihiljaa koko matkan. Se vaa makas ja katteli ympärilleen, lautassilmillä tosin, mut kuite ihan rauhallisena. Hö,miten se voi olla niin, ku Mä oon se rohkee ja Mä oon se kova jätkä. Ja tiiättekö, emäntä sano mulle et "Sun pitäs Jerry ottaa tuosta Tuhkasta mallia ku se on niiiiiiin reipas poika!" Siis ihan käsittämätöntä, kuinka se kehtaa sanoa mulle noin! Eihä se oo mies eikä mikään joka muitta mutkitta suostuu vietäväksi ihan minne vaan,hö....

Emäntä sano et huomenna sit autoillaanki pitkä pätkä, ainaki tunti menee matkalla. Voi kele sanon minä, autoilu on ainaki kaks kertaa inhottavampaa ku junailu. Ja sit jos tuo emäntä vielä lässyttää Tuhkalle koko matkan et oijkureipaspoikaihanapoika niin mää en kestä!

Mut tääl mummolas on iha kivaa. Vaik ei kyllä saada olla joka huoneessa vapaana, ku me aletaan aivastuttaan paria ihmistä täällä. Mut onneks kylppäri ja sauna on tosi isoja, nii siel o ihan jees olla. Lämmintä ainaki! Ja mukavasti tasoja minne voi hypellä ja pudotella aamuyön tunteina tavaroita.... :D

Reissuterveisin,Jerry (ja muu poppoo)