Emännällä oli hiihtoloma viime viikon, ja meki päästiin loppuviikosta reissuun. Ja oltiinki sellasessa paikassa, missä oli kissa! Ja vielä tyttökissa! Ei me kyllä ihan heti ymmärretty mitä se tarkottaa, mutta se selvis meille varsin pian...mutta siitä vähän myöhemmin.

Meijät siis emäntä tunki kuljetusboksiin torstaina, ja sano et nyt mennään pojat kylästeleen. Me tietty luultiin et mennää taas mummolaan, ku samaan kaupunkii oltiin menossa. Mut ei, me mentiinki ihan outoon paikkaan, missä ei oltu ikinä ennen käyty. Ja sit siel oli se kissakin, ja mua (Jerryä siis) vähän kauhistutti ja ärsytti ku se oli sellane pikkunen vielä ja sillä oli kauhiasti virtaa ja se ois koko ajan halunnu joko puskea tai leikkiä. No, mä sit sille vähän ärjyin nii se ymmärsi jättää mut rauhaan, ja lisäks löysin oikeen kivan kaapin minkä päällä saatoin olla ihan omissa oloissani jos siltä tuntu. Ja kyl se pikkukissaki alko sit menetteleen ku se sai Tuhkasta leikkikaverin eikä koko ajan mun kimpussa ollu.

No, siellä me sit hengailtii sunnuntaihin asti, ja siel oli ihan kivaa. Tuhkalla varsinki... ku tiiättekö mitä. Emäntä sano et nyt on Tuhkalta poikuus menny. En minä tajua mitä se tarkottaa, mut jotenki se liittyy siihen tyttökissaan ja siihen et emännän mukaan sitä ei oo leikattu vielä niinku meijät ollaan, ja siihe et se alko sit lauantaina joikaan ihan tajuttomia ääniä siellä. Mä en käsitä, miten niin pienestä kissasta voi lähtä nii iso ääni! Se tirppana on varmaa 1/3osa mun koosta, mut mä en silti ikään sais sellasta ääntä itestäni. No, emäntä sanoo et kyl saisin jos oisin leikattu,mut en mä silti tajuu. Jotai tekemistä joittenki hormoonien kans kuulemma on tuolla jutulla. Emäntä sano, et ei Tuhkankaa pitäs tajuta mitää tyttöjen päälle, mut kait sillä on sit joku luontainen vietti. Hö, mulla oo muuta luontaista viettiä ku jahdata leluhiiriä. No mutta kumminki, Tuhka siis jotai hommaili sen tytsyn kans, ja emäntä sano et jos Tuhkaa ei ois leikattu nii se ois kohta pikkupentujen isä. Aika pelottavaa,sanon mä. Ei tuolta Tuhkalta oo mitään kommenttia tähän asiaan saanu, ku se oli siinä tilanteessa vissiin vähän hämmentyny itekin.

Nii ja sit yks asia viel mikä oli aika pelottavaa siel ainaki aluksi. Ku siellä oli kitaroita, ja niitä sit soitettiinki sielä välillä, nii mä vähän säikyin niit ääniä sit. Mut niihinki tottu aika äkkiä, ja sit mä siel kaapin pääl vetelin sikeitä kitaran säestyksellä.

Joo ja Tuhka teki yhen toisenki jutun siellä. Ku sillähän on välil nakerrella kaikkii lehtiä tai kuitteja tai semmosia.. Nii nyt se sit ilmaisi sillä tavalla mielipiteensä Herra Ylpöstä. Emäntä sano et uusimman Soundi-lehden kannessa oli sen jantterin kuva, nii Tuhka oli käyny suorastaan uskomattomalla tarkkuudella nakertaan sen äijän naaman irti! Siis ihan niin tarkasti et ei emäntä tajunnu mite se o voinu nii sen tehä. Mut ilmeisesti Tuhka on sit kyllästyny Herra Ylppöön ja Maj Karmaan, ku ne tääl kotonaki välillä soi.

Noh, nyt me sit ollaan kotona, eilen tultiin, ja tässä yritetään itse kukin totutella takasin normaaliin päivärytmiin. Onneks kohta on pääsiäinen ja emännällä taas vähän pitempi vapaa nii se voi touhuta meijän kans taas kaikkee päivät pitkät :)

Kuvia ei reissusta valitettavasti ole, mutta me varmaa käyään siel kylässä toisteki, nii ehkä sitte muistetaan ottaa kamera mukaan nii saatte kuvia Tuhkan tyttöystävästä...

-Jerry-

Jerry usko ny!!Se mikää mun tyttöystävä oo, se oli hetken huumaa ja silläsiisti, mä halua sitoutua vielä näin nuorena!!

-Tuhka-

Että semmosta rallia... Saapa nähä mihin näitten jätkien kans joutuu...

-Emäntä-