Terve taas kaverit! Joo, me ollaan taas oltu tosi kauan päivittämättä mitä meille kuuluu, mut ollaan me aina välillä käyty kurkkaamassa meidän blogikamuja, et miten teillä pyyhkii! Meille kun ei oikeen mitään erikoista kuulu, niin ei sitte ihan tyhjääkään  viittitty tulla jauhaa.

Meillä siis elämä jatkuu tasaseen malliin niinku aina ennenkin. Paitsi yksi iso mullistus on tapahtunut! Meillä käy nimittäin aina välillä semmonen k-o-i-r-a kylässä. Siis KOIRA! Me nyt ei olla ihan kauheen ihastuneita siihen karvakasaan, tulee vaan riehuun tänne ja meijän pitää sitä sit kouluttaa. Emäntä sanoo et pitää ymmärtää, et se on vasta vauva, mut joku raja sentään! Ja tiiättekö, nyt ku se on muutaman kerran täälä käyny nii siitä on tullu kerta kerralta röyhkeempi! Eka kerralla se pelkäs meitä, mikä oli tietenki oikein ja kohtuullista, mut nyt pari päivää sitte se ei enää pelänny yhtään, vaan komensi meitä, kun ei muka osattu leikkiä sen kanssa. Siis komensi! Uskomattoman röyhkeä kakara. 

Emäntä sano että se siitä rauhottuu ku kasvaa, mut en tajua kuin isoksi se sit meinaa kasvaa. Se on jo ny karvoineen päivineen mua kaks kertaa isompi, joten ihan hyvä syy mulla on sitä vähän napata nokkaan jos tulee touhottaa liian lähelle. Emäntä sanoo, et se on joku suomenlapinkoira tai joku, mut mun mielestä se on vaa iso ja äänekäs ja karvanen. Inha otus kaikenkaikkiaan, mut kuiteski aika mielenkiintonen. Kuvia siitä meillä ei oo (onneksi) kun kamera oli hävöksissä jonkin aikaa.

Ja toinenki mullistus on käyny. Muistatteko et mun lempipaikka köllötellä on telkkarin päällä? No, ei oo enää. Sinne ei nimittäin pääse! Miksei, mietittä te ny. No siksei, ku ei oo enää semmosta telkkaria jonka pääle pääsis! Nimittäin tuo vanha, rakas ja lämmin tv on nyt joutunut väistymään:

Täs Tuhka makailee sen päällä ku eihän mua se ny kiinnosta ku se ei oo enää lämmin. :(

Tilalle tuli sit tämmöttiis tyhmä värkki:

Eli tommone tylsä ohut ja kylmä telkkari, jonka päälle ei saa mennä, eikä siellä ainakaa pysty makoileen. Mä oon nyt todella loukattu että mun mielipidettä ei otettu tässä huomioon. No, noi kakshan ny on innossaan tosta ku sieltä näkyy kaikkia lintuja ja sillee, mut mä oon sen verran fiksu et tiiän, ettei niitä sieltä ikinä kiinni saa, ku ne on vaa kuvia.

Ja sit toi isäntäki on ihan pöhkönä.

No, se siitä.

Emäntä koittaa meille keksiä aina jotain kivaa puuhaa, ja onneks nyt ku on illat pimeitä nii voidaan leikkiä laservalollakin. Mut sit se keksi meille tommosen pulmajutskanki, jonka parissa iltaisin pähkäillään.

Elikkä se tommosesta pullosta leikkas suun pois, ja pisti sinne kaikkia herkkuja! Kyllä me pitkään mietittiin, et miten ne sieltä sais pois. Mä mietin ja mietin...

Tuhkallekin se aiheutti vähä päänvaivaa, vaikka melekonen Houdini onkin.

Yhdessäkin me pohdittiin...

Mä jo emännälle tuumasin et saisit luvan auttaa, ku ei ne taho tulla sieltä pois!

Sit mää tuskastuin, että johan on kumma jos ei kohta saaha herkkuja!

Mut kyllähän me sitte lopen voitettiin mokoma pullopeli, kun tarpeeksi kauan sitä tassuilla paiskottiin! Tässä mä nautin saaliista, jonka itseasiassa Tuhka onnistui saamaan ulos.. Mut mä oonki sillee fiksu, et mä delegoin tuommosen vaikeet ja tyhmät hommat Tuhkalle. Käyn sit vaa keräämässä potin. No, annoin mä muutaman namin Tuhkalleki palkaksi.

Nonii ja nyt sit tähän loppuun emäntä haluu laittaa teille pakollisen Tuhka&Mato söpöstelykuvan...

Mukavaa itsenäisyyspäivää ja joulunodotusta kaikille kamuille, me luvataan et ennen joulua vielä kertoillaan kuulumisia!

P.S. Kiitos Susannalle ja Saminalle tästä: